TOFED GÜCÜNE GÜÇ KATTI: BİROL ÖZCAN YENİDEN BAŞKAN
- Anasayfa
- Haberler
- TOFED GÜCÜNE GÜÇ KATTI: BİROL ÖZCAN YENİDEN BAŞKAN
Karayolu yolcu taşıma sektörünün çatı örgütü TOFED’in 7. Olağan Kongresi, 9 Haziran’da Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın katılımı ile TÜYAP Palas Otel Kongre Merkezi’nde yapıldı. Yapılan seçimde Birol Özcan, yeniden başkanlığa seçildi.
Türkiye Otobüsçüler Federasyonu 7. Olağan Genel Kurulu, 9 Haziran Cumartesi günü İstanbul Tüyap Palas Otel’de yapıldı. Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın da katılımı ile gerçekleşen genel kurula; UDHB Müsteşarı Suat Hayri Aka, Müsteşar Yardımcısı Şaban Atlas, Karayolu Düzenleme Genel Müdürü Mahmut Gürses’e, UDHB Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürü Cem Murat Yıldırım, Devlet Hava Meydanları Yönetim Kurulu Üyesi Ali Rıza Yüceulu, Ulaştırma Bölge Müdürü Rüşdü Akdulun, Ulaştırma Bölge Müdür Yardımcısı Yalçın Doğan ile çok sayıda dernek ve sivil toplum kuruluşu başkan ve yöneticileri ile firma sahipleri katıldı.
Ahmet Arslan: Sektör ülkenin dolaşım sistemidir
TOFED üye ve yöneticilerini selamlayarak kürsüye çıkan Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, otobüs ve karayolu taşımacılığının bir ülke ekonomisinin dolaşım sistemi olduğunu ve karayolu yolcu taşımacılığının çok fazla yan sektörü etkilediğini dile getirdi. Aslan, “Deniz yolu, hava yolu ve demir yolu taşımacılığıyla yolcuların sadece şehre giriyor, kara yolu taşımacılığı sayesinde vatandaşların istedikleri şehre, ilçeye, mahalleye, eve gidebiliyor” dedi.
Seyahat konforunu artırdık
Yavuz Sultan Selim Köprüsü sorununa değinen Arslan, “Ben de yıllarca İstanbul’da yaşamış ve şehrin trafiğine hâkim olan bir kardeşiniz olarak şunu söylemek istiyorum; eskiden Gebze’ye gelince ‘Tamam İstanbul’a geldik’ derdik ama Topkapı’ya gidene kadar bir uzun yol kadar daha vakit kaybederdik. Şimdi öyle değil, 26 bin km bölünmüş yol yaptık bunu herkes söylüyor ama bunu en çok siz otobüsçüler fark edersiniz; seyahat konforunu artırdık. Bizim amacımız her zaman vatandaşın seyahat konforunu artırmaktır” diye konuştu.
İkinci eldeki talepleri haklı buluyoruz
İkinci el otobüslerin değerlendirilmesine yönelik talepleri haklı bulduklarını belirten Bakan Arslan, “TİKA da bu işin içinde yer alacak ve ikinci el otobüslerin diğer 3. ülkelere devredilmesini ve değerlendirilmesini, ülkemizin hamili anlamda buradan kazançlı çıkmasını sağlayacak” dedi.
Korsan taşımacılıkla mücadele
Bakan Arslan, "Korsan taşımacılıktan kurtulmak ve bu konuda yanlış yapanların da yanlışlarını engellemek adına Elektronik Takip ve Denetleme Sistemi (U-ETDS) projesi sayesinde korsanla mücadele edileceğini dile getirerek, sektörde haksız rekabetin engelleneceğinin sözünü verdi.
Yeni bir çalıştaya ihtiyaç var
TOFED’in bugün 80 den fazla il ve ilçede örgütlenmiş durumda olduğunu aktaran TOFED Genel Başkanı Birol Özcan, “Sorunlarımızdan biri haline gelen taşımacılık mevzuatının güncelleştirilmesi için sektörümüzle istişare halinde yeniden bir çalıştay yapılmasına ihtiyaç vardır” dedi.
Otogarın yerinde kalması doğru olacaktır
Çözümün beklendiği bir diğer sorunun ise 15 Temmuz Demokrasi Otogarının yerinde kalma konusu olduğuna dikkat çeken Başkan Özcan, “120 milyon dolara mal ettiğimiz, raylı sistemlerin göbeğinde bulunan ve yolcuların yüzde 60’ının metroyu kullanarak geldiği otogarımızı, metro ağının bulunmadığı bir yere taşmak doğru değildir” ifadelerini kullandı.
Köprü Geçişleri
Otobüsçülerin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişlerinin zorunlu tutulması konusunu da ele alan Özcan, “Köprü geçiş ve akaryakıt maliyetleri artan sektör mensuplarımızın Fatih Sultan Mehmet Köprüsünü kullanmasının serbest bırakılması büyük önem arz etmektedir” dedi.
İkinci el otobüslerin ihracatındaki zorluklara da değinen Özcan, ikinci el otobüslerin teşhirinin yapılacağı ve alıcı ile satıcının buluşturulacağı fiziki şartlara haiz bir merkez bulunmadığını da sözlerine ekledi.
Korsan Taşımacılık Sorunu
Korsan taşımacılığın can ve mal güvenliğini tehlikeye soktuğunu belirten Özcan, “Bu nedenle yol güzergahlarında denetimlerin arttırılması ve otobüslerin “T” belgeli terminallerden kalkış ve varış yaptığının kontrol edilmesi gerekir” dedi.
Mevlüt İlgin: Sektörün menfaati için çalışıyoruz
TOFED’in gücünü 81 ilde ve ilçelerde faaliyet gösteren otobüsçülerden aldığını vurgulayan TOFED Genel Sekreteri Mevlüt İlgin, “Bu güçle siyasi erk üzerinde sektörün menfaatini korumak için çalışmaktayız. Bu süreçte yaptığımız en önemli faaliyetlerden biri otobüs terminalleri ve otobüs terminallerinin yapım yeri ve süresi oldu. TOFED bu süreçte cumhurbaşkanlığına, başbakanlığa, bakanlığa ve terminal yapacak bütün belediye başkanlarına bu konuyla ilgili dosyalar sunmuştur. Yolcu terminallerinin yapımında halen tek yetkili olan belediyelerin yetki kullanımının önüne geçmek zorundayız. Bunun için bakanlık nezdinde bir komisyon kurulmalı” diye konuştu.
Meslek örgütümüz olmalı
İlgin şunları ekledi: “TOFED’in devletten tek isteği şudur; Türkiye ekonomisine yılda yedi milyar dolar sadece otobüs alımlarından katkı veren otobüsçülük sektörünün kanunla kurulmuş bir meslek örgütü yoktur, biz TOBB içinde veya dışında kulis faaliyetleri yapacak bizim ufkumuzu genişletecek bir meslek kuruluşu olmak istiyoruz.”
TOFED’in mali faaliyet raporunu okuyan Genel Muhasıp Üyesi Mustafa Dağıstanlı ise, “Başta Shell iş birliği ile yürüttüğümüz akaryakıt projemiz olmak üzere, sigorta komisyon gelirleri, gazete reklam gelirleri, Avcılar otogarının işletme gelirleri ve diğer üye ve tedarikçilerden sağladığımız sponsorluk gelirleri olmak üzere 2017 yılında toplamda 3 milyon 220 bin TL’lik gelirimiz olmuştur.
Dağıstanlı ayrıca, Shell-TOFED projesinin son aylarda performansını en üst seviyeye taşıdığını da aktardı.
Fatih Tamay: Üretim artıkça Türkiye’nin ihracat gücü artacak
IPRU Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Tamay, Kasım ayında yine aynı salonda IPRU’nun 2. Genel Kongresini gerçekleştirdiklerini belirterek, “Biz şimdiki Başbakanımız o zamanki Ulaştırma Bakanımız Binali Yıldırım’ın da teşvikleri ile kurulmuş yeni bir kuruluşuz. Amacımız Türkiye’nin yüz yıllık kara yolu ulaştırma tecrübesini üç kıtada bizimle aynı işi yapan federasyonlarla paylaşmak. Türkiye’mizin sesini oralara duyurmak, misyoner faaliyetlerde bulunmak ve bir ilişki zinciri yaratmak” dedi.
Çağatay Kepek: İlk aktif rolümüz
Katılımcıları selamlayan Kamil Koç Operasyon Direktörü Çağatay Kepek ise, TOFED in 7. Genel kurulunun tüm sektör için hayırlara vesile olmasını dileyerek, katılan ve destek verenlere teşekkürlerini iletti. İlk kez bu yıl TOFED içerisinde aktif rol aldığını söyleyen Kepek, “Sektörümüzün ilerleyişine katkıda bulunmak hepimizin asli görevidir, tekrardan herkese teşekkürlerimi iletiyorum” dedi.
Mustafa Yıldırım: 3. Köprü zulüm köprüsü oldu
İstanbul Otogarının yerinde kalması konusuna dikkat çeken TOBB Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım ise, “Otogarın ıslah edilmesi ve 25 yıl daha İstanbul’a hizmet vermesiyle ilgili bakanlığa dosya ilettik. Uzak mesafedeki otogarları iptal ettirmek için çalışmalar yaptık” dedi. 3. Köprü sorununa da değinen Yıldırım, “bizim için bu köprü zulüm köprüsü oldu, hem fazla para veriyoruz hem de 72 km fazla yol yapıyoruz, akaryakıt maliyetimiz artıyor. Sayın Cumhurbaşkanımıza bu konuyu taşımamız lazım. Bu maliyet yükünü bir otobüsçü taşıyamaz. Bunların çözümü için de sivil toplum kuruluşlarının güçlü olması lazım” ifadelerini kullandı.
Şenol Ayyıldız: Asıl sorun otobüs yatırımları
Metro Rent a Bus Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Ayyıldız, konuşmasına Yavuz Sultan Selim Köprüsü sorununa değinerek başladı. Ayyıldız, “Bir köprü şikayeti herkesin ağzında dillerden düşmüyor, herkes köprüye odaklanmış durumda, uzaklığından şikayetçi ama bizim feribotla 5 saatte karşı yakaya geçtiğimizi, İzmir’e 12 saatte gittiğimizi unuttuk mu?” dedi.
Sektörün asıl önemli sorununun otobüs yatırımları olduğunu hatırlatan Ayyıldız, “Biz artık bir masaya oturup bir konuda ortak kararlar almalıyız” dedi. Bu konunun otobüs fiyatları olduğunu aktardıktan hemen sonra 2012 yılından bu güne kadar 577 tane otobüs aldıklarını hatırlatan Ayyıldız, “Ama bu sene almadık, sizler de alamıyorsunuz, 1 milyon 300 bin TL oldu bir otobüsün fiyatı. Bir otobüsçünün yıllık ortalama 130 bin TL kazandığını düşündüğümüzde, kaskosunu, faizini, vade farkını hesaplamazsak otobüsün kendi parasını çıkarması 10 yıl sürüyor” dedi.