Türkiye-Gürcistan KUKK Toplantısı Yapıldı

  • Anasayfa
  • Haberler
  • Türkiye-Gürcistan KUKK Toplantısı Yapıldı

Türk-Gürcü Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı 20-21 Eylül tarihlerinde İzmir’de gerçekleştirildi. Karayolu yolcu taşımacılığı sektörümüzü TOFED Genel Başkanı Birol Özcan başkanlığındaki heyetin temsil ettiği toplantıda yolcu otobüslerinin Sarp Sınır Kapısı’nda 48 saati bulan beklemelerinin sona ermesi ana gündem maddesi oldu.

Türkiye-Gürcistan Kara Ulaştırma Karma Komisyon Toplantısı (KUKK) 20- 21 Eylül tarihlerinde İzmir’de düzenlendi. Toplantıda Türk heyetine Karayolu Düzenleme Genel Müdür Yardımcısı V. Nurhan Tüfekçoğlu, Gürcü heyetine ise Gürcistan Kara Ulaştırması Ajansı Direktörü MikheilKhmaladze başkanlık etti. Toplantıda, karayolu yolcu taşımacılığı sektörünü TOFED Genel Başkanı Birol Özcan, Genel Sekreter Mevlüt İlgin, Merkez Yürütme Kurulu Üyesi Hasan Yüksel Kurnaz ile Ege Bölgesi Otobüs İşletmecileri Derneği (EBOD) Başkanı Serdar Gerilakan temsil etti.

SARP SINIR KAPISINDAKİ BEKLEMELER 

Toplantıda yolcu taşıması gerçekleştiren Türk taşıtlarının Gürcistan sınır geçişlerinde yaşadığı uzun beklemeler ana gündem maddesi oldu.

TOFED hazırladığı kapsamlı raporda Sarp Sınır Kapısı’nın fiziki imkânlarının yetersiz oluşu ve günlük 750’ye yakın otobüsün giriş-çıkış yapması nedeniyle Sınır Kapısı’nda çok büyük izdihamlar oluştuğunu, bunun da hem yolcu taşımacılığı sektörüne hem de yolculara ciddi sıkıntılar yaşattığı belirtildi.  Raporda; “Araçların Sarp Sınır Kapısı’ndan giriş çıkış süreleri 20-24 saati bulmaktadır. B1 Yetki Belgesi ile uluslararası düzenli taşımacılık yapan firmalar 20-24 saati aşkın bekleme süreleri nedeniyle seferlerini planlanan şekilde yapamamaktadırlar. Seferlerin zamanında yapılamamasından dolayı firmalara Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı (UHDB) ve Karayolları Denetleme, Düzenleme Genel Müdürlüğü (KDGM) tarafından her sefer için 800 TL gibi yüklü para cezaları kesilmektedir. Sarp Sınır Kapısı’ndaki fiziki koşullar nedeniyle yapılan uygulamalar için yolcular yaya olarak eşyalarıyla birlikte karşı tarafa geçmektedirler. Otobüslerin 3-4 saat kapıda durması nedeniyle yolcular perişan bir şekilde otobüsleri beklemektedirler“ denildi.

 

 

NELER YAPILMALI? 

 

Raporda sorunların çözümü için yapılması gerekenlere de değinildi.

Gürcistan tarafındaki fiziki imkânları yetersiz olan parklanma alanında büyük eziyetler çekerek 24-48 saat bekleyen araçlar için, Gürcistan tarafındaki parklanmanın Türkiye tarafında yapılması,

Gürcistan tarafındaki parklanma sahasında da B1 Yetki Belgeli araçların ayrı bir parklanma alanı yapılıp Türkiye tarafına geçişlerinin sağlanması,

B1 Yetki Belgesi ile düzenli taşımacılık yapan araçlara otogar çıkışı sorulması, Otogar çıkışı olan araçların hem Türkiye’de hem Gürcistan’da sıraya sokulmaması,

Araç bazında veya plakaya dozvala verilmesi, Türkiye ve Gürcistan tarafında araçların tek dozvola kullanması veya plaka yazılması,

B1 ve B2 Yetki Belge’sine sahip araçlara her iki tarafta öncelik tanınması B1’lerde bilet B2’lerde fatura ibraz etmeleri,

Gürcistan tarafında B1 Yetki Belgesi ile düzenli taşımacılık yapan araçlardan uluslararası otogar çıkışı istenmesi. Otogar çıkışlı araçların yolcu sayısına bakılmamasıyla birlikte Türkiye tarafına yollanması,

Sarp Sınır Kapısı’nda B2 ile taşımacılık yapan firmalardan Dozvolaistenmesi uygulamasına son verilmesi.

Yazar İsmi
15 Yazısı Var

BENZER YAZILAR