Otobüsçüler yeniden FSM’yi İstiyor
- Anasayfa
- Haberler
- Otobüsçüler yeniden FSM’yi İstiyor
Şehirlerarası karayolu yolcu taşımacılığı sektörünün temsilcileri, 3 Eylül Cumartesi günü düzenledikleri ortak basın toplantısında, otobüslere Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişin yasaklanması, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişin mecburi olması nedeniyle büyük maddi zarara uğradıklarını açıkladı. Toplantıya Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Genel Başkanı Birol Özcan, TOBB Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektör Meclisi Başkanı Mustafa Yıldırım, Uluslararası Anadolu ve Trakya Otobüsçüler Derneği (UATOD) Başkanı Mehmet Erdoğan, Tüm Otobüsçüler Federasyonu (TOF) Genel Başkan Yardımcısı Tahsin Yücefer, Uluslarası Karayolu Yolcu Taşımacıları Birliği (IPRU) Genel Başkanı Fatih Tamay ve firma sahipleri katıldı.
UKOME’NİN KARARI...
Otobüsçüler adına basın açıklaması yapan TOFED Genel Başkanı Birol Özcan, ‘’Şehirlerarası karayolu yolcu taşıması yapan otobüslerin, 26 Ağustos tarihinde açılan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişi, İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) tarafından alınan kararla zorunlu tutulmuş, otobüslerin Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçiş yapmaları yasaklanmıştır. Bu karar alınmadan önce, otobüsler Avrupa yakasından Anadolu yakasına geçişte, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçerek Üsküdar ilçesinde yerleşik Harem Otogarı’ndan yolcularını alarak varış noktasına seyir etmekteydiler. Bu yolu kullanan tarifeli sefer yapan otobüsler trafiğin açık olduğu zamanlarda 40 km civarında bir mesafeyi yaklaşık 30 dk gibi makul bir süre içerisinde geçmekteydi’’ dedi.
“HAREM OTOGARI 65 KM UZUYOR’’
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün kullanılmasının zorunlu tutulması sebebiyle otobüsler Avrupa yakasından kalkış yaptıkları, Bayrampaşa Otogarı’ndan Harem Otogarı’na varış mesafesi 65 km uzadığını belirten Özcan, ‘’Bu kapsamda otobüslerin sefer süresinin ortalama bir buçuk saat uzadığı görülmektedir. Şehirlerarası tarifeli sefer yapan otobüslerin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanmalarının zorunla hale getirilmesinin Karayolu Yolcu Taşımacılığı Sektörüne ve kamu menfaatlerine aykırılık oluşturan bir çok olumsuz etkileri olacaktır’’ diye konuştu.
Otobüslerin Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanmaları sonucunda geliş ve gidişlerde toplam 130 km fazla yol yapmaları neticesinde günlük bir otobüs için ortalama 125 TL fazla yakıt ücreti ödeyecekler diyen Genel Başkan Özcan, ‘’Düzce, Sakarya, Kocaeli ve Yalova gibi illerden günde iki kez sefer düzenleyerek Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçiş yapacak bir otobüsün yakıt maliyeti ikiye katlanarak günlük ortalama 250 TL artış gösterecektir. Bu fazladan ve gereksiz yere yapılan mesafenin otobüs yıpranma oranlarını arttırması ise kaçınılmaz olacaktır. Ayrıca 3’üncü köprü yolunu kullanan otobüslerin köprü ve otoban geçişi nedeniyle geliş ve gidiş olmak üzere günde 70 TL tek seferde, iki sefer düzenlenmesi halinde ise 140 TL geçiş ücreti ödenecektir. Bu kapsamda her bir otobüs için Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü kullanılması nedeniyle gidiş ve geliş olmak üzere aylık 5.750TL, kısa mesafelere günde iki sefer yapan otobüslerde ise aylık 11.500 TL tutarında maliyet artmış olacaktır. Ayrıca sefer süresinin uzamasına bağlı olarak ve taşıma mevzuatı gereğince otobüslerde kaptanların dinlenme ve otobüs kullanma süreleri dikkate alınarak yolcu taşıma hatlarında fazladan bir kaptan çalıştırma zarureti doğmuştur. Bu doğrultuda köprü geçiş ücretlerinin pahalılığı ve yakıt gibi diğer maliyetlerin artması yolcu bilet fiyatlarına yansıyacak, kamusal nitelikte toplu taşıma hizmeti veren sektörümüzde ulaşım ücretleri artacaktır. Bu durum köprü ve yolların yapılış amaçlarından olan zaman, mesafe ve yakıt tasarrufu sağlanacağı ilkeleri ile bağdaşmamaktadır’’ ifadelerini kullandı.