TOFED Hayeti İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni Ziyaret Etti

  • Anasayfa
  • Haberler
  • TOFED Hayeti İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni Ziyaret Etti

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Genel Sekreteri Dr. Hayri Baraçlı’yı makamında ziyaret eden TOFED heyeti sektörün sorunlarını ve çözüm önerilerini aktardı. Sektörün,  İstanbul 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nın taşınmaması konusundaki talebi de Genel Sekreter Baraçlı’ya iletildi.

TOFED Genel Başkanı Birol Özcan, Genel  SekreterMevlüt İlgin, UATOD Başkanı Mehmet Erdoğan ve  Hukuk Danışmanı Av. Ercan Hasanbaşoğlu,  16 Ağustos Salı günü, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Dr. Hayri Baraçlı’yı makamında ziyaret etti. Sektörün sorunları ve  TOFED’in çözüm önerileri  birinci elden İBB’ye aktarıldı. Görüşme ile ilgili bilgi veren TOFED Genel Başkanı Birol Özcan şunları söyledi: “ İBB sektörümüzün sorunlarının çözümü noktasında bizim her zaman görüş alışverişi ve işbirliği içinde olmamız gereken bir kurum. Sayın Hayri Baraçlı’nın Genel Sekreter olması da sektörümüz için bir şanstır. Zira kendisi daha önce İETT Genel Müdürlüğü yaptı, sektörümüzün içinden geliyor ve otobüsçünün sorunlarına vakıf durumda. Biz kendisini içimizden birisi olarak görüyoruz. Görüşmemiz bu bakımdan da oldukça verimli geçti. Birçok konuyu ana hatlarıyla ele aldık” dedi.

OTOGARİÇİN ÜNİVERSİTE RAPORU İSTEĞİ

Görüşmenin ana gündem maddelerinden bir tanesinin de Bayrampaşa Otogarı’nın taşınması meselesi olduğunu aktaran TOFED Genel Başkanı Birol Özcan; “Bayrampaşa’da bulunan 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nın taşınmasını sektörümüz doğru bulmuyor. Bunun iki önemli sebebi var. Birincisi Gazi Mahallesi girişinde yapılması planlanan yeni otogar sektörümüz için kesinlikle uygun değil. Orada TEM kenarında, AVM, rezidans, büyük toplu konut projeleri var. Oraya otogar yapılması trafik açısından bir kaos oluşturur. Gelecek 20 yılki kentleşme  açısından ve oradaki kentsel dönüşüm projeleri açısından bakıldığında hem sektörü hem yolcuyu hem de İstanbul’u bir girdabın içine atmak olur o mevkiye otogar yapmak. İkinci önemli sebep; Bayrampaşa Otogarı’nda trafik açısından ve diğer sorunlar açısından çözülemez denilen bir durum yok. Bir ıslah çalışmasıyla, Bayrampaşa’daki Otogar rehabilite edilebilir. Ayrıca Bayrampaşa’daki otogarın kentiçi  ulaşım bakımından da çok sağlam bir konumu var. Yenikapı-Havalimanı Metro Hattı, Yenikapı-Bağcılar Metro Hattı otogarın altından geçiyor. Marmaray ve İDO bağlantısı var. Yolcunun oldukça rahat ve kolay ulaşım imkânı var. Mevcutta, ıslah edilerek daha iyi hizmet vermesi sağlanabilecek, üstelik konumu da uygun bir otogar varken, gidip büyük bir maddi külfet ile Gaziosmanpaşa’ya konumu da yanlış olan bir otogar inşa etmek milli servetin israfı olur. O yüzden biz bu konuda Büyükşehir Belediyemizin iyi bir değerlendirme yapmasını ve sektörümüzün sesine kulak vermesini bekliyoruz. Firmalar, Bayrampaşa’da devam etmek istiyor ve bu konuda İBB yönetiminden bir müjde bekliyor. Sayın Hayri Baraçlı’ya sektörümüzün görüşlerini  aktardık. Kendisinin ön yargılı bir tutumu yok. Bu konuda uzman bir üniversitenin teknik bir rapor hazırlayabileceğini, onun üstünden yine bir değerlendirme yapılabileceğini, Bayrampaşa Otogarı konusunda acele etmeyeceklerini söyledi. Biz de üniversitenin yapacağı teknik çalışma konusunda üzerimize düşen sorumluluğu yerine getireceğiz. Ülkemizin en önemli üniversitelerinin  teknik çalışma yapmasını sağlayacağız”  şeklinde konuştu.

CEP OTOGARLARI DA KONUŞULDU

Cep otogarları konusun da gündeme geldiğini belirten TOFED Genel Başkanı Birol Özcan; “ Cep otogarları işlev olarak ara durak niteliği taşıyor. Yani bir otogar değil. Bu niteliğe göre hareket edilmesi gerekiyor. Avrupa Yakası’nda, Isparta Kule mevkiinde, Anadolu Yakası’nda da iki adet cep terminali projesi var. İhtiyaç ve nitelik ön planda olmalı. Yani İstanbul’da beş tane otogar olacak otobüsler buraları dolaşacak diye düşünülürse, sektörümüz hem zaman hem de yolcu kaybeder hem de taşıyamayacağı bir ekonomik külfetle karşı karşıya kalır.  Harem Otogarı kaldırılarak yerine Ataşehir’de otogar yapılması planlanıyor. Ataşehir’de otogar için mevki doğru fakat mevcut planlanan şekliyle yetersiz, alanı küçük. Yazıhaneler konusunda bu sektörün içinde olan hak sahipleri yer almalı. İSPARK ile TOFED  yazıhaneler konusunda ortak bir çalışma yapabilir. Yine bir başka konu; Aksaray’da faaliyet gösteren uluslararası terminal, Bayrampaşa Otogarı’na taşınmalıdır. Orada gecekonduyu andıran bir yapı görüntüsü ve şehiriçi trafik için uygun olmamasıdurumu  İstanbul’a yakışmıyor. Onun için uluslararası taşımacılık yapan firmaların tamamı aracını Bayrampaşa Otogarı’ndan kaldırmalıdır. Bayrampaşa Otogarı oradaki kapasiteyi de rahatlıkla içine alabilir. Bu hususlardaki görüşlerimizi de aktardık” diye konuştu.

KORSAN İLE MÜCADELEDE İŞBİRLİĞİ

Korsan taşımacılık konusuna da değindiklerini vurgulayan TOFED Genel Başkanı Birol Özcan; “ Korsan taşımacılık sektörümüzün ekmeğini elinden alan bir sorun. Mahalle aralarından kalkan denetimsiz araçlarla hem sektör hem yolcu mağdur ediliyor. Bu konuda İBB’de yetki sahibi. Korsan taşımacılıkla  mücadele hususunda İBB’den de destek beklediğimizi ifade ettik. Sayın Hayri Baraçlı sorunun tek başına bir kurumla değil  işbirliği içinde çözülebileceğini, Emniyet’in  Ulaştırma Bakanlığı’nın, sektörün ortak hareket etmesi gerektiğine işaret etti.  Yeni açılacak Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden otobüslerin geçişinin mecburi olacağı şeklindeki haberleri de konuştuk. Biz, otobüslerin hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü hem de, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü beraber kullanabilmesi gerektiğini. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne otobüsleri mecbur etmenin seyahat süresini artıracağını, yolcunun ve sektörün mağdur olacağını, UKOME’nin karar verirken bu hususu da dikkate alması 

Yazar İsmi
15 Yazısı Var

BENZER YAZILAR