TOSEV’in BATUM ÇIKARMASI

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • TOSEV’in BATUM ÇIKARMASI

TOSEV’in BATUM ÇIKARMASI

15-17 Aralık tarihlerinde Batum’da TOSEV yararına yapılacak gezide tüm sektör mensupları bir araya geleceğiz. Gecede kurucu Başkanımız Galip Öztürk otogardaki yazıhane ve iş yerleri tahsis belgesi ile ilgili de bir ‘MÜJDE’ verecek. Ayrıca TOSEV’in2017 hedeflerini birlikte çizeceğiz. Toplantıya katılımın yüksek olması bizleri gerçekten çok mutlu edecek. Batum toplantısı bu sektörün geleceği için çok önemli bir buluşmadır, şimdiden hayırlısı olsun.

Turizm’de araç yaşı 10

Başka bir konu ise turizm taşımacılığında kullanılan araçların yaşı 5’ten 10’a çıktı. Bu olumlu gelişme sevindirici. Ancak, turizm taşımacılığı, hepimizin bildiği gibi UDH Bakanlığının görev alanı içinde ve kanunla belirlenmiş bir hak. TTDER ve TUROD’un da vurguladığı gibi dünyanın hiçbir yerinde otobüsler için böyle bir yaş sınırlaması bulunmuyor. Bu açıdan bakınca da kaygı verici.UKOME’ler kanun ve yönetmeliklerle belirlenmiş hakları ne diye ve hangi hakla değiştiriyor? Taşıma Kanun ve Yönetmeliğinde hangi turizm taşımacılığı aracının, hangi yolcu taşımacılığı otobüsünün hangi şekilde kullanılabileceği yer alıyor. Öyle ki neredeyse alfabedeki bütün harfler kadar belge türü var. Bu açıdan bakınca bir karmaşa çıkıyor karşımıza. Bu tür kararlar alınırken otobüsçüye de sorulması gerektiğine inanıyorum. Ayrıca bu tür yaş sınırlandırmalarının sektörümüz hizmetine yarar sağlamayacağı düşüncesindeyim. UDH Bakanlığının yolcu taşıma belgesi için belirlediği şartlara ilave olarak yerel yönetimlerin ve bu arada UKOME’lerin ilave şartlar eklemesi doğru değildir.
Bağlantılar kurulmalı

Madem kanun ve yönetmeliklerden söz ettik, bir noktayı daha vurgulamakta fayda görüyorum. Taşıma Kanunu ile Yerel Yönetimler Kanunu açıkça çelişiyor. Yolcu taşımacılığının en önemli unsuru olan terminallerdir. Kanun, özel terminalleri teşvik ederken Büyükşehir Belediyeleri Kanunu böyle bir teşviki öngörmüyor. Taşımanın bütün unsurlarının, UHD Bakanlığı, belediyeler, mesleki örgütler, ticaret odaları ve TOBB’un yer alacağı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığının, üniversitelerin ve TMMOB’nin de katılacağı bir zorunlu komisyon belirlensin, terminallerin yerini, nasıl yapılacağını, giriş çıkışlarının ne şekilde olacağını, konumunu belirlesin ve terminaller bu zorunlu komisyonun denetiminde yapılıp işletilsin. Belediyelerin şehir dışına çıkarmak istedikleri terminaller, diğer taraftan hem daha çok maliyet getiriyor hem de seyahat özgürlüğünü kısıtlayacak kadar da çok engelliyor. Oysa terminaller diğer taşıma modlarıylaentegre olabilecek konumda inşa edilmeli, bağlantıları kurulmalı.

Mevlüt İLGİN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR