TURİZM TAŞIMACISIZ OLMAZ

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • TURİZM TAŞIMACISIZ OLMAZ
Taşımacının gündemi hiç sorunsuz kalmıyor. Şehirlerarası otobüsçüler olarak köprü maliyetlerini tartışır ve çözüm yolu arayışımızı sürdürürken, bir yandan 40 bin araç kapasitesine sahip turizm taşımacılarının da yeni sorunlarla baş başa kaldığını görüyoruz.  Turizm taşımacıları, terör olayları ve darbe girişiminden çok fazla etkilenen grup oldu. Ancak ne hikmetse, taşımacıların yaşadığı bunca zorluk ve sorun varken, bürokrasi kolaylıkla yeni sorunlar çıkartıyor.

İşte, 14 Temmuz 2016 tarihinde İstanbul UKOME’nin turizm araçlarına yönelik aldığı 5 yaş sınırı kararı. “Siz şehirlerarası alanındasınız, turizm taşımacılığı alanıyla neden ilgileniyorsunuz” diye soranlara hemen cevap vereyim: Türkiye Otobüsçüler Federasyonu çatısının altında turizm taşımacılarına yönelik bir derneğimiz de bulunuyor. 

TÜRODER 
2 yıl önce kurulan Turizm Otobüsçüleri Derneği’nin başkanlığını Adnan Değirmenci arkadaşımız yürütüyor. Ama bu alanda biz Turizm Taşımacıları Derneği’nin büyüklüğünü, ağabeyliğini tartışamayız. Kısa adıyla TÜRODER’i kurma amacımız, TTDER’e alternatif olmak değil. TTDER İstanbul ağırlıklı bir örgüt. Bu alanda 1800’ü aşkın belgeli şirket var. 250-300 arasında TTDER üyesi taşımacı var. Biz, daha ziyade İstanbul dışında illerdeki turizm taşımacılarının örgütlenme içerisinde yer almasını sağlamak istiyoruz. Turizm taşımacılarının Türkiye çapında örgütlenmesine katkıda bulunmak istedik. Bunun için de, TTDER’in İstanbul’da yarattığı bu birikimden yararlanarak İstanbul dışında faaliyet gösteren turizm taşımacılarını buluşturmak istiyoruz. 

5 yaş sınırı kabul edilemez 
Önümüzdeki süreçte turizm taşımacılarının bir federasyona kavuşmasını da hedefliyoruz. Turizm taşımacılarına İstanbul UKOME’nin getirdiği yaş sınırı kabul edilebilir bir durum değil. Ulaştırma Bakanlığı D1, D2 ve D3 belgelerine bir düzen getirmiş. Bunun üstüne Büyükşehir Belediyesi’nin UKOME aracılığıyla ilave şartlar getirmesine gerek yok. Zaten otobüsçü her alanda yasa ve mevzuat kıskacı altında hizmet vermekte zorlanıyor. Belge ücreti, köprü, otoban, otogar giriş-çıkış ücretleri ve şimdi de zorunlu olarak yönlendirildikleri köprü maliyetleri açısından da sıkıntılı durumda. İstanbul UKOME’nin turizm otobüsçüsüne getirdiği yaş sınırının kabul edilebilir bir düzenleme olduğunu söylemek mümkün değil.  Eğer sivil toplum örgütleri bu düzenlemeyi yargıya götürme kararı alırlarsa biz de aktif olarak yanlarında destek oluruz. 

Turizm taşımacısı olmazsa olmaz 
Biz turizm ülkesi olmak istiyoruz. Bu önemli bir hedef. Ama şu iyi bilinmeli ki, turizm, taşımacı ayağı olmadan olmaz. Çizilen hiçbir hedefe turizm taşımacısı göz ardı edilerek ulaşılamaz. Turizme katkı sağlanmak isteniyorsa; hedef, taşımacının önüne engel koymak değil, onun daha hızlı, daha verimli çalışmasını sağlamak olmalıdır.
Herkese iyi haftalar diliyorum… ■
Mevlüt İLGİN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR