Ülkemize hayırlı olsun

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • Ülkemize hayırlı olsun

Ülkemize hayırlı olsun

İstanbul Boğazı’nın yeni gözbebeği, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan, Başbakanımız Binali Yıldırım, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan’ın katıldığı açılış töreniyle hizmete girdi. Ülkemize hizmet ve eser kazandırma yolunda atılan her adımı takdir ediyoruz. Yeni Boğaz Köprüsü ülkemize hayırlı ve uğurlu olsun.

TOFED olarak ülkemiz için tarihi bir güne daha tanıklık ettik. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün açılış törenine katılarak, o büyük heyecana da ortak olduk. Gurur duyulacak bir proje dünya çapında bir eser ülkemize ve İstanbul’ a kazandırıldı. Başta Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’a, Başbakanımız Sayın Binali Yıldırım’a, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan’a böyle bir eseri ülkemize kazandırdıkları için teşekkür ediyoruz. 2016 yılında çok büyük ulaştırma projeleri devreye girdi; ilk önce İzmit Körfez geçişini sağlayan Osmangazi Köprüsü, kısa bir süre sonra da Yavuz Sultan Selim Köprüsü. Sene sonunda inşallah Avrasya Tüneli’nin açılış coşkusu da yaşayacağız. Ulaştırmaya yapılan yatırım hiçbir zaman boşa gidecek bir yatırım değildir. Her vatandaşımızın bu hizmetlerle gurur duyduğundan eminim.

Sektör olarak, Yavuz Sultan Selim Köprüsü konusunda, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan bir ricamız var. Gerek güzergâh uzaması gerekse maliyet artışı açısından Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün şehirlerarası otobüsler için zorunlu olmasını istemiyoruz. Otobüsler için hem Fatih Sultan Mehmet Köprüsü hem de Yavuz Sultan Selim köprüsü serbest olsun. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’den geçen şehirlerarası otobüs sayısı dikkate alındığında, trafikte otobüs kaynaklı bir sorunun olmadığı da görülecektir. Transit trafik açısından ve kamyon-TIR gibi ağır vasıta araçları açısından  Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul’un ihtiyacı olan bir çözümdü. Bir ihtiyaç karşılandı. Ancak şehirlerarası otobüsler dikkate alındığında durum farklı. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nü de kullanmaya devam etmeliyiz.  Bu konuda sektör olarak anlayış bekliyoruz.

Geçen hafta İstanbul 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nın mevcut strüktür yapısı ve yenileme-ıslah çalışmalarıyla ilgili olarak neler yapılabileceği konusunda Proje Müellifi Prof. Dr. Mehmet Çubuk Hocamızdan brifing aldık. Sayın Hocamızdan aldığımız teknik bilgilerin ışığında şunu net olarak ifade edebiliriz ki Otogar’ın strüktür yapısı oldukça sağlam ve gerekli yenileme çalışmalarının ardından uzun yıllar daha bu sektöre hizmet verebilir. Bu toplantı bizim için aynı zamanda bir ufuk turu oldu. Topkapı Otogarı’nın ardından, Büyük İstanbul Otogarı’nın hangi zorluklarla mücadele edilerek,  hangi imkânsızlıklarla başa çıkılarak inşa edildiğini birkez daha müşahede ettik. Rahmetli Cemal Ulusoy’un emeklerini, gayretlerini birkez daha hatırladık. Şunu yeniden idrak ettik ki bu sektör bu otogarı inşa ederken sadece bir otogar inşa etmemiş, aynı zamanda örnek olacak bir ulaşım modeli inşa etmiş. Bu modelin korunması ve sektörümüzü geleceğe taşıması gerekiyor. Sektörümüz, 2019 yılından sonra da Bayrampaşa’da devam etmek istiyor, Otogar taşınsın ve ulaştırma açısından mevcut uygun konumunu kaybetsin istemiyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yönetiminin sektörümüzün bu talebine kulak vermesini bekliyoruz. İki hafta önceki görüşmemizde İBB Genel Sekreteri Sayın Hayri Baraçlı bu konuda üniversitelerden teknik rapor talep etmemizi ve kendilerine ulaştırmamızı istemişti. Konuyu, 25 Ağustos Perşembe günü gerçekleştirilen  sektör meclisi toplantısında AK Parti Erzurum Milletvekili Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı’ya da aktardım. Üniversitenin bu konuda teknik bir çalışma yapması için Sayın Ilıcalı da sektörümüze destek verecek. Önümüzdeki süreçte bu konuda kendisiyle bir görüşme gerçekleştireceğiz.

 

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR