BİRLİK OLMAKTAN BAŞKA ÇAREMİZ YOK

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • BİRLİK OLMAKTAN BAŞKA ÇAREMİZ YOK

Birlik olmaktan başka çaremiz yok

Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Merkez Yürütme Kurulu Toplantısı’nı 4 Ekim Salı günü geniş bir katılımla gerçekleştirdik. İzmir’den meslektaşlarımızın da katıldığı toplantıda başta Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün mecburi istikamet olarak belirlenmesi ile yaşanan sorunlar olmak üzere, kosan korsan taşımalarla mücadele, otogarımızın yerinde kalması konusunda kamu otoriteleri nezdinde yapılacak çalışmalar gündeme geldi.

Devamı

Geçtiğimiz hafta TOFED toplantı salonunda yaptığımız MYK toplantısının ana gündem maddeleri; UKOME kararıyla şehirlerarası otobüslere Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün mecburi tutulması Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişin yasaklanması sebebiyle yaşanılan mağduriyet, meselenin çözümü için kamu nezdinde yapılan girişimler, korsan taşımacılıkla mücadele konusunda yaşanılan gelişmeler, TOSEV’in daha fazla güçlendirilmesi için yapılacak çalışmalar, sektörün sigorta konusundaki temel referansı haline gelen TOFED Sigorta’nın yeni dönemi, İstanbul 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’nın yerinde kalması konusunda üniversitelerden talep edilecek teknik raporlarve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin yapmayı planladığı cep otogarları oldu.

Öncelikli konumuz tabi ki 3. Köprü yani Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün sektörümüze zorunlu ve tek güzergâh olarak dayatılması oldu. 3. Köprü’nün sektörümüze etkisi yolun uzaması ile seyahat süresinin uzaması, akaryakıt giderlerinin artması,  hat- sefer planlaması yapılamaması şeklinde oldu. Bu nedenle bazı firmalar, bazı seferlerini 15 Temmuz Demokrasi Otogarı’ndan yapmayı durdurdu.

Biz bu yaşanacakları önceden görmüşve 15 Temmuz tarihinde, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Sayın Ahmet Arslan ve Müsteşar Yardımcısı Sayın Şaban Atlas’ı ziyaretimizde konuyu gündeme getirmiştik. Burada sektörün her iki köprüyü de kullanma talebini aktarmıştık.  Aradan 3 ay geçti ve öngördüğümüz her şey bir bir gerçekleşti. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişin yasaklanması ile güzergâhımız 70 kilometre uzadı.  Yolculuk süresi arttı, maliyetler iyiden iyice yükseldi.

Burada amacımızı yapılan hizmeti eleştirmek değil. Kamyonlar, tırlar ve transit giden araçlar için yeni köprüyleiyi bir çözüm sağlanmıştır. Ancak şehirlerarası otobüsler için her iki köprüde serbest olmalıdır.

TOFED olarak sorumluluğumuzu yerine getirmeye,  çözüm için Başbakanlık ve Ulaştırma Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunmaya devam edeceğiz. Burada firmalarımıza da sorumluluk düşüyor, çözüme götürecek yol birlikte hareket etmektir. Birlik beraberliğimizi bozmadan, aynı amaç uğruna aynı yolda birlikte yürümekten başka bir çaremiz yok. Sektörümüzü, sektör mensuplarımızdan daha iyi tanıyan ve savunacak kimse doğal olarak yok.

Birol ÖZCAN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR