HAYDİ İSTANBUL OTOGARLAR ÇALIŞTAYINA

  • Anasayfa
  • Köşe Yazısı
  • HAYDİ İSTANBUL OTOGARLAR ÇALIŞTAYINA

HAYDİ İSTANBUL OTOGARLAR ÇALIŞTAYINA

İstanbul Büyükşehir Belediyesi yine İstanbul’daki otogarlar, cep otogarları, ara duraklar, ilçe bilet merkezleri ile ilgili her gün değişik, çelişkili açıklama yaparak, basına gelişi güzel bilgiler sızdırıyor.

Öncelikle D1-B1 denilen yurt içi ve yurt dışı “TARİFELİ” taşımacılar için otogar kullanma zorunluluğu olduğunu hatırlatalım.

Topkapı’dan Bayrampaşa’ya geldikten sonra 25 yıldır her yıl bir otogar balonu uçuruluyor.

YENİ BİR OTOGAR YAPILACAK!

CEP OTOGARLARI YAPILACAK!

Yeni otogar Silivri’den Ispartakule’ye, Gazi Mahallesi girişinden Alibeyköy’de, Seyrantepe’de, Kavacık’ta, Ümraniye’de  bilemem daha nerelerde nerelerde yapılacak!

Kardeşim yeni otogar, cep otogarı, ara durak nasıl, nerede, ne şekilde, ne büyüklükte yapılacak? Yok mu bir aklı selim düşünen, şu otogarı kime yapıyorsak onları yani otobüs işletmecilerini çağırıp bir soralım diyen?

Mesela Kayseri Belediyesi 10 sene önce bir otogar yaptı. Sektöre ihale etti.Sektör mensupları kurdukları şirket ile işletmeci  oldu. Şimdi orası olmadı. O arsa çok değerlendi, yenisini daha uzak bir yere yapalım dediler de yeni belediye başkanı bereket sektörü dinledi ve sektörün tarif ettiği biçimde, büyüklükte  ve işletme anlayışıyla bir merkezi otogar kurdu. 5 tane ara durak, birleştirilmiş bilet merkezleri ve bu merkezlerden otogara yolcuları taşıyacak ring seferlerinin olmasını sağladı.

Koskoca İBB, Kayseri’den   bir sorsun bunu nasıl yaptığını. Halkın, işletmecilerin ve herkesin memnun kaldığı bu sistemi İstanbul’da da uygulayalım diyebilecek bir belediyesi yetkilisi çıkmıyor mu İstanbul’da!

Osmanlı  padişahlarının fermanı gibi “Bundan berrrruuuu….” şurada  ya da burada yapılacak denilmesin…

TOFED olarak birkaç kez İBB’ye;  merkezi otogarlar, belediyenin cep otogarı diye kavramlaştırdığı, aslında taşıma yönetmeliğinde “ARA DURAK” diye tanımlanan ve otogar olarak kullanılması yasal olarak mümkün olmayan, yasaların etrafından dolanıp mümkün hale getirilen cep otogarları konusunda ve her ilçede, mahalle ve sokak aralarında bulunan, bilet yazıhane ve acenteleri ilçe bilet merkezleri diye bir araya getirecek şekilde bir yapılanma önerdik.

EYYY belediye, TERMİNALLER  konusunda birlikte bir çalıştay yapmaya var mısınız?

İstanbul halkı için, yolcular için, İstanbul’a gelecek yerli ve yabancı turistler için ve kendi merkezi alanında dünya ölçeğinde ilk sırada olan Türk otobüsçülük sektörü için, neresi uygun olacaksa, bir yerde bir otogar yapımı uygun görülürse, 25 yıldır sektörün MABEDİ konumuna gelen bir otogarı da yıkmanın anlamını da tartışmaya var mısınız?

Varsanız Belediye, Ulaştırma Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, otogarı kullanacak tüketici yani halk kurumları, otobüsçülük örgütleri haydi  Çalıştay’a…

Mevlüt İLGİN
0 Yazısı Var

BENZER YAZILAR